New Skills for New Age - Nove vještine za novo doba
Industrijsko-obrtničkoj školi Virovitica odobren projekt pod nazivom New Skills for New Age (Nove vještine za novo doba) u sklopu Erasmus+ - ključna aktivnost 1 za područje strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, vrijedan 38.512,00 EUR
Industrijsko-obrtnička škola Virovitica projektom mobilnosti želi osnažiti i upotpuniti praktičnu nastavu učenika koji se obrazuju za zanimanja instalater grijanja i klimatizacije te stolar. Očekivani rezultat bit će jačanje stručnih vještina i kompetencija učenika i nastavnika iz nastavnih predmeta Tehnologija grijanja i klimatizacije za instalatere grijanja i klimatizacije te Crtanje s konstrukcijama za stolare. Učenici će s novim vještinama biti kompetentniji za nove izazove na radnom mjestu i u svakodnevnom životu. U sklopu projekta 18 učenika u pratnji dvoje nastavnika odradit će dvotjednu stručnu praksu u Pragu. Škola partner je Střední škola technická, Praha, Republika Češka.
Opći cilj projekta osnaživanje je profesionalnih kompetencija učenika u okviru njihovog područja obrazovanja u primjeni i nadopuni praktičnih znanja iz struke. Novo iskustvo steći će i radom u stranoj zemlji, uz primjenu EU standarda. Ovaj projekt bit će veliki poticaj učenicima u ostvarenju što boljih rezultata u svojem daljnjem školovanju ili pri zaposlenju. A trebao bi i motivirati nove učenike koji će se tek opredijeliti za ova zanimanja.
Program Erasmus+ usmjeren je jačanju znanja i vještina te zapošljivosti europskih građana, kao i unaprjeđenju obrazovanja, osposobljavanja te rada u području mladih i sporta.
Interni natječaj za sudjelovanje u projektu
U okviru projekta Erasmus+ KA1 za 2017. godinu pod nazivom New Skills for New Age – Nove vještine za novo doba, koji se vodi pod brojem 1-HR01-KA102-035130, Industrijsko-obrtnička škola Virovitica raspisuje interni natječaj za prijavu učenika 2. i 3. razreda programa instalater grijanja i klimatizacije i stolar za sudjelovanje u projektu.
Tekst natječaja pogledajte ovdje.
Rezultati intenog natječaja
Na osnovu propisanih kriterija Nastavničko viječe na sjednici održanoj 22.9.2017. god. odabralo je učenike koji će sudjelovati u projektu New Skills for New Age - Nove vještine za novo doba.
Instalateri grijanja i klimatizacije:
- Stjepan Hokman, 2 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Davor Bušetinčan, 2 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Sabo Dorijan, 3 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Saša Jelenčić, 2 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Mateo Smolčić, 2 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Tomas Kulej, 2 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Matej Rajniš, 3 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Mario Zelenika, 3 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Toni Bočiluk, 2 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
- Mario Kolaković, 3 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
Luka Alaksić - rezerva, 3 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
Toni Marjanović - rezerva, 3 razred zanimanja instalater grijanja i klimatizacije
Stolari:
- Ivan Ferjanić, 2 razred zanimanja stolar
- Valentino Pavleković, 3 razred zanimanja stolar
- David Rajnović, 3 razred zanimanja stolar
- Dario Jurišić, 3 razred zanimanja stolar
- Ivan Nemet, 3 razred zanimanja stolar
- Josip Šoštar, 3 razred zanimanja stolar
- Davor Sambol, 2 razred zanimanja stolar
- Matić Antonio, 3 razred zanimanja stolar
Ivan Tomljanović - zamjenjen zbog zdravstvenih razloga, 3 razred zanimanja stolar
Nastavnici u pratnji:
Goran Horvat, dipl.ing
Igor Koletić, dipl.ing
Jezično - kulturološke pripreme za putovanje u Prag
Učenici koji su odabrani za sudjelovanje u projektu dužni su pohađati 10 sati jezično-kulturoloških priprema. Cilj je ovih priprema upoznavanje češke kulture i osnove češkog jezika. Vježbe počinju 25. rujna u 11h u učionici 21. Pripreme će voditi prof. Jasna Berger.
Važne informacije prije polaska
Polazak je predviđen u nedelju 8.10.2017. u 7 sati s parkirališta Strukovne škole (kod KTC-a). Putuje se mini autobusom. Predviđa se dolazak u Prag oko 17 sati.
Sa sobom je potrebno ponijeti:
- Osobnu iskaznicu
- Radno odijelo i radne cipele
- Bilježnicu i pribor za pisanje - obavezno bilježenje dnevnih aktivnosti
- Toplu odjeću i obuću
- Torbu s osobnom garderobom dovoljnom za 13 dana
- Pribor za osobnu higijenu
- Sendviče, vodu ili sokove za put
Smještaj je u hotelu Monica
Plan rada tijekom mobilnosti
Planovi rada za oba zanimanja tijekom mobilnosti se nalaze na dnu stranice u dodacima.
Provedba projekta - mobilnost
U sklopu projekta mobilnosti New Skills for New Age - Nove vještine za novo doba iz naše je škole na praktičnu nastavu u Češku poslano 18 učenika i dva nastavnika u razdoblju od 08.10.2017. do 21.10.2017.
U projektu mobilnosti je sudjelovalo:
- 10 učenika instalatera grijanja i klimatizacije s temom Elementi centralnog grijanja i obnovljive energija
- 8 učenika stolara s temom Izrada drvenih spojeva (dječje igračke)
Domaćin je bila Srednja tehnička škola Prag u Republici Češkoj.
Opći cilj projekta je osnaživanje profesionalnih kompetencija učenika i nastavnika za tržište rada u okviru njihovog područja obrazovanja primjenjujući i nadopunjujući praktična znanja iz njihove struke stjecanjem novih iskustva u češkoj partnerskoj školi i njihovim radionicama.
Učenici koji se školuju za instalatere grijanja i klimatizacije su kroz stručnu praksu provedenu u radionicama partnerske škole usavršili svoja znanja i vještine u spajanju bakrenih, polimernih i višeslojnih cijevi. Pri tome su se koristili postupcima lemljenja, polifuzijskog zavarivanja, spajanja pritiskom (press) i spajanja navojem. Kroz prezentacije tvrtki Regulus, Rems, Viega i Sika upoznali su se s novim alatima i opremom koja se koristi u instalaterskoj praksi. Obišli su gradilište kompleksa zgrada tvrtke Metrostav na kojem su vidjeli instalacije grijanja i vode, suvremenu termoizolaciju zgrade kamenom vunom debljine 18 centimetara i hidroizolaciju garažnih prostora zgrade.
Učenici stolarske struke su usavršili svoja znanja i vještine u izradi drvenih igračaka. Na praktičnoj nastavi su izrađivali čamburinu, tradicionalnu češku igru. Pri izradi su se koristili suvremenim stojevima za obradu drva. Materijal koji su koristili je smrekovina. Nakon izrade, predmeti su poklonjeni dječjem vrtiću u Pragu.
U sklopu ovog projekta učenici su posjetili i vidjeli razne kulturološke ustanove kao što su tehnički muzej, muzej igračaka, gradska tvrđava i kraljev dvor, astronomski sat (Orloj) i praški metro.
Učenici su projektom mobilnosti stekli nova i usavršili postojeća stručna znanja koja su usvojili tijekom redovnog obrazovanja, razvili poduzetnički duh i motivaciju za daljnje učenje.
Jedan od ciljeva bio je razvijanje jezičnih kompetencija i stručne terminologije, svladavanje međukulturalnih razlika te razvijanje osjećaja pripadnosti građanstvu Europske unije.
Svi su ciljevi uspješno ostvareni.
Iskustva sudionika - projekta mobilnosti
Svi sudionici bili su jako zadovoljni provedenom mobilnošću u Pragu, Republika Češka. Put je protekao bez ikakvih problema i u predviđenom vremenu. Organizacija puta je bila izvrsna. Partnerska škola je iznimno dobro organizirala predavanja i praktičnu nastavu. Nastavnici i majstori iz partnerske škole su bili vrlo srdačni i od velike pomoći učenicima. Radni zadaci su učenicima bili razumljivi. Učenici su imali priliku vidjeti i raditi s najsuvremenijom opremom. Upoznali su način rada u češkim školama i tvrtkama. Svidjela im se opremljenost školskih radionica u partnerskoj školi.
Učenici zanimanja instalater grijanja i klimatizacije su tijekom svog praktičnog rada napravili više radnih zadataka i vježbi koje su ih osposobile za rad s različitim tipovima cijevi, fitinga i armature. Upoznali su alate za ručno i strojno izrađivanje navoja na cijevima. Napravili su montažu i demontažu ventila na instalaciji grijanja. Upoznali su se s modernom kotlovnicom škole s dva plinska kotla smještenim u krovnom prostoru zgrade škole. Proveli su postupak odčepljivanja sifona i cijevi otpadnih voda pomoću modernog alata za odštopavanje. Prilikom obilaska tvrtki Regulus i Metroslav upoznali su se s suvremenim instalaterskim tehnikama u građevinarstvu. Načine ugradenje solarnih sustava, debljine izolacije zidova i cijevi. Uvidjeli su da se u Pragu koriste puno veće debljine izolacije zbog hladnijih zima. Prilikom prezentacija opreme tvrki REMS i VIGA upoznali su se sa suvremenom instalaterskom opremom, koju su i sami isprobali. U tvrtki Sika Ltd upoznali su se s suvremenom kupaoničkom opremom i načinima njene ugradnje. Posjetili su Tehnički muzej Praga gdje su vidjeli napredak tehnologije kroz povijest.
Učenici zanimanja stolar su izrađivali „Čamburinu“, tradicionalnu češku igru. Prije same izrade bilo je potrebno pripremiti potrebnu tehnološku dokumentaciju ( priprema nacrta, krojne liste, liste pomoćnog i osnovnog materijala). Učenici su bili podijeljeni u 3 skupine, svaka skupina učenika sastojala se od tri hrvatska učenika i tri češka učenika. Zadatak svake skupine je bio osmisliti izgled igre i pripremiti tehnološki proces izrade uzimajući u obzir raspoloživi tehnološki park stolarske radionice. Cilj je bio da svaka igra bude posebna i drugačija, a da joj namjena ostane ista.
Nakon izrade pripreme krenuli su izrađivati proizvod poštujući redoslijed radnih operacija predviđenih tehnološkom dokumentacijom. Tijekom rada učenici su se susreli sa više zahtjevnih konstrukcijskih spojeva koje je trebalo provesti u nekoliko radnih operacija. Izrađivali u kutne spojeve kao što su : ovalni čep i rupa (za spoj nogu i okvirnice igre), poluutor (spoj poda s okvirnicom), utor i slobodno pero (za spoj pregrada na okvirnici). Osim konstrukcijskih detalja susreli su se s tokarenjem figura na tokarskom stroju. Tokarski stroj je imao kopirni uređaj, a svaka skupina je konstruirala svoju figuru koju je trebalo izraditi u 12 primjeraka. Sve tri skupine su uspješno završile svoje igre, uz izuzetno zadovoljstvo učenika načinom organizacije proizvodnje. Svaka igra je imala svoj poseban izgled i osobnost kao što je poseban svaki učenik koji je sudjelovao u izradi. Na samom kraju učenici zanimanja stolar poklonili su igre u tri dječija vrtića u Pragu.
Osim praktične nastave u školi učenici zanimanja stolar su posjetili kubistički muzej gdje su mogli vidjeti namještaj iz tog vremena. Trenutna postava muzeja je namještaj za sjedenje (stolice, fotelje), namještaj za dnevne sobe (komode, klub stolovi), namještaj za odlaganje stvari (ormari). Posebnost tog namještaja je da je proizveden bez upotrebe strojeva.
U slobodno vrijeme bili su organizirani obilazak grada i znamenitosti Praga. Partnerska škola je osigurala vrlo dobre uvjete smještaja, lokalnog prijevoza i prehrane. Svi učenici i nastavnici dobili su mjesečne karte za sav javni prijevoz u Pragu. Vozili su se metrom, tramvajima i autobusima po cijelom Pragu. Smještaj je bio vrlo dobar u hotelu Monica u blizini škole. Učenici su bili smješteni u dvokrevetne sobe. Imali su organizirana tri obroka na dan. Za doručak je bio postavljen švedski stol, ručak je obično bio u školskom restoranu a večera je bila u hotelu. Za hranu su sudionici rekli da je bila solidna i da je ponekad mogla biti bolja. Nastavnici u pratnji i učenici iz mobilnosti su se vratili puni pozitivnih dojmova i iskustava. Učenici su nakon povratka ispunili anketu u kojoj su izrazili veliko zadovoljstvo provedenom mobilnošću i projektom u cijelini.
Ukupno: 598171
Ovaj mjesec: 6059
Ovaj tjedan: 575
Danas: 128
IOS |
> MZOŠ |
> ASO |
> AZOO |
> AAI@Edu.hr |
> OKVPZ |
> HOK |
> Portal za škole |
> Partner škola SC-NM |
> Neodidacta multimedi... |
> Lektire |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |