Dana 26. listopada 2024., u Industrijsko-obrtničkoj školi Virovitica, svečano je otvoren Centar izvrsnosti Virovitičko-podravske županije. Ovaj centar pruža učenicima osmih razreda jedinstvenu priliku sudjelovanja na radionicama iz područja CAD-CAM-a i Robotike.
Dobrodošlicu na otvorenju Centra izvrsnosti Virovitičko-podravske županije poželio je ravnatelj škole, Goran Horvat, mag. ing., koji je istaknuo važnost ovakvih inicijativa za razvoj tehničkih vještina i kreativnosti među učenicima. Uz njega, prisutne su pozdravili i djelatnici centra: Luka Lach, mag. ing. mech, te Igor Koletić, mag. ing. mech., izvrsni savjetnik, koji su podijelili svoja iskustva i viziju budućnosti STEM obrazovanja. Zoran Kozjak, strukovni učitelj mentor, istaknuo je važnost mentorske podrške u procesu učenja i razvoja učenika.
Voditelj centra Slobodan Koletić, mag. math., naglasio je kako će centar pružiti učenicima priliku stjecanja naprednih znanja i vještina koje će im biti od velike koristi u daljnjem obrazovanju i karijeri. Izrazio je zadovoljstvo što će imati priliku raditi s mladim talentima u novootvorenom centru.
Na otvorenju učenici su se upoznali s informatičkim praktikumom za robotiku te su imali priliku raditi s robotskim sustavima i softverom za programiranje. Također su obišli informatički praktikum za CAD-CAM opremljen računalnim alatima za dizajn i modeliranje. U metalskoj radionici učenici će u sklopu CAD-CAM radionice izrađivati modele na CNC stroju, što im omogućava praktično iskustvo u preciznoj izradi i obradi materijala.
Već prvog dana učenici su imali priliku uroniti u svijet tehnologije kroz uvodne teme iz Robotike i CAD-CAM-a. Prva vježba iz Robotike bila je upoznavanje s robotom Sphero Bolt. Učenici su se s lakoćom spojili s robotskom loptom putem svojih mobitela i iskušali se u upravljanju. Kroz ovu vježbu, naučili su osnovne principe programiranja i upravljanja robotima, a to im je razvilo njihove logičke i analitičke vještine.
Edukativna radionica CAD 2D i 3D omogućila je učenicima da nauče osnovne mogućnosti programa za konstruiranje. Učenici su se upoznali s korisničkim sučeljem i svladali osnove 2D i 3D crtanja. Poseban naglasak stavljen je na praktičnu primjenu 3D crtanja pri izradi modela na 3D printeru, što im je pružilo priliku da svoje digitalne kreacije pretvore u stvarne objekte.
Ove radionice osmišljene su kako bi potaknule kreativnost i tehničke vještine učenika pripremajući ih za buduće izazove u STEM područjima. Sudjelovanje u ovakvim aktivnostima, ne samo da obogaćuje njihovo znanje, već ih i motivira da istražuju nove tehnologije i inovacije.